20 - Luxoolseweg 1 - Creatieve moestuinders

Creatieve Moestuinders

Al een aantal jaren is er op de Luxoolseweg een moestuin voor en door Nijkerkers. Een gevarieerde groep Nijkerkers zijn daar samen bezig groente en bloemen te verbouwen. Onder deze moestuinders zijn er verschillende mensen die ook creatief bezig zijn: vier van hen laten tijdens de atelierroute zien hoe hun werken eruit zien. De kunstwerken zijn te zien in de werkschuur, maar ook tussen de bloemen en de groenten in de tuin. Hier onder stellen de vier “kunstenaars” zich voor.

Gesina Noordewier

Al vele jaren ben ik actief met keramiek bij Kreativiteitscentrum “de Brink”. Bij mij staat plezier en ontspanning voorop. Dat probeer ik in mijn werkstukken ook tot uitdrukking te brengen. Het gaat niet zo zeer om de precieze weergave van een object, doch meer om het tot uiting brengen van een stemming die het werk op zou moeten roepen.

Dolph Horsting

Een van mijn vele hobby's is kunstschilderen. Vooral  de wintermaanden zijn daar dan bij uitstek geschikt voor. En ik beleef dan met mijn schilderspalet veel plezier.

Elma Weel

Lange tijd geleden dacht ik dat ik absoluut niet creatief was. Om daar achter te komen ben ik schildercursussen gaan volgen. Plezier en een perfecte afleiding van dagelijkse beslommeringen is wat creatief bezig zijn mij hebben gebracht. Het is altijd weer spannend hoe een schilderobject op het doek/hout of ander materiaal verschijnt. Vooral het spelen met kleuren is een uitdaging.

Dieke Buitink

Liefde voor natuur, reizen en “tekenen” lopen bij mij altijd samen op, in mijn werk is eigenlijk altijd wel natuur terug te vinden in de loop van de jaren ben ik van pentekenen naar schilderen naar andere technieken gegaan. De laatste tijd vind ik het erg fijn om te teken via Pyrografie in combinatie met schilderen. Tijdens deze atelierroute laat ik vooral werken met vogels zien.

Keramiek - schilderijen -
tekeningen