16 - Slichtenhorsterweg 50 - De Kleine KluisterKamer

Henriëtte Hofman

Schrijft al vanaf haar veertiende jaar. Werkte voor persbureaus en uitgevers. Publiceerde in kranten en tijdschriften korte verhalen en feuilletons voor volwassenen én verhaaltjes en feuilletons voor kinderen. Gedichten waren er altijd en zijn gebleven. Henriëtte was ook jarenlang puzzelontwerper en doet dit soms nog voor vaste klanten. Er zijn verschillende dichtbundeltjes voor volwassenen en kinderen verschenen. Plus een kinderboek en een politieroman voor volwassenen. Illustraties van zus Martha Hofman (Kunstschilder en Illustrator) en vader Jan R. Hofman (was docent Tekenen, Handarbeid, Kunstgeschiedenis én Illustrator).

Henriëtte maakt ook gedichten bij schilderijen, tekeningen en foto’s van andere kunstenaars, voor diverse exposities.

Zij leest geregeld voor uit eigen werk bij openingen van expo’s en andere gelegenheden.

Samen met andere Kunstmakers heeft zij, enige jaren geleden, verschillende keren meegedaan met de Atelierroute Nijkerk.

Henriëtte Hofman is sinds 9 juni 2021 Stadsdichter van de Gemeente Nijkerk.

Tijdens deze Atelierroute laat Henriëtte o.a. Kluistertjes zien. Dit zijn tegeltjes van keramiek of ribkarton met daarop eigen foto’s / prints met woorden, teksten / spreuken.

Dit jaar alleen in De Kleine KLuisterKamer. Eén ruimte (Gitaarschool Rollocastle van zoon Melcher de Vries).

Welkom!

Beeldende Woordkunst