15 - Van Goghlaan 21 - Tera van Dijkhuizen

Geboren en opgegroeid op een boerderij in Nijkerk heeft Tera een fascinatie voor de natuur opgedaan. Waarbij buiten zijn en het herkennen van flora en fauna veel invloed hebben gehad op het tekenen en schilderen.

“Zonsopkomst en zonsondergang, het wandelen in de polder met de uitgestrekte wolkenluchten, vogels in hun vlucht inspireren mij eindeloos. Bomen in teer groen, in herfsttinten of kaal, neerbuigend in de storm, stoer glimmend in de regen of verstild in de sneeuw ontroeren mij.”

“Dit alles geeft mij de kleur en compositie van een schilderij, waarbij ik even vaak iets weg schilder als ik toevoeg met de kwast, mijn hand of paletmes. Alles wat emotie geeft zit in mijn werk, het bestaat letterlijk en figuurlijk uit meerdere lagen. De werken zijn mijn impressie van de werkelijkheid. Ik maak daarbij gebruik van acrylverf, houtskool, oliepastel, inkt en zand. Elk schilderij krijgt zo de ruimte om te worden wat ik voel en beleef.”

In 2010 is Tera gestart met exposeren in de regio. Daarnaast doet zij jaarlijks mee met de Atelierroute Nijkerk. Ook heeft zij mee gedaan aan de Landelijke Atelierroute.
Vanaf 2018 geeft zij schilderlessen bij Kreativiteitscentrum " de Brink" in Nijkerk.